Balandžio 29 dieną mokiniai kartu su kuratoriais: menininkais Visvaldu Markevičiumi bei Maarten Brijker (Olandija), mokyklos vestibiulyje atidarė parodą „Dirbtinė Meilė“, kurios tema „Žmogaus ryšys su gamta“.
Kas augina jauną žmogų ir kuria jo patirtis ? Kokia veikla formuoja žmogaus nuostatas ir įsitikinimus? Kas įgalina ne tik mokytis pamokose, bet norėti padaryti dar daugiau, veikti ir drąsiai išsakyti savo požiūrį? Ar šiandien mokykloje reikia naujų idėjų, sąmoningumo, ar užtenka tik puikių dalyko žinių ir įgūdžių? Šiuos klausimus Kretingos Simono Daukanto bendruomenė kaskart kelia vykdydama įvairias kultūrines veiklas.
Progimnazija nuolat augina savo mokinius per kultūrinę raišką, eksperimentines ir patyrimines veiklas. 2021-2022 mokslo metais dalyvavo kultūrinių intervencijų projekte „Istorijos. Garsais ir vaizdais“. Projektą, kuris yra Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos organizuojamo projekto „Kultūros edukacijos sistemos modernizavimo“ dalis, vykdė medijų ir edukacijų tyrimų centras „Meno avilys“. Projektu buvo siekiama paskatinti mokinius ir mokytojus ieškoti ir atrasti kūrybos idėjų ir istorijų kasdienybėje, artimoje aplinkoje, mezgant ryšį su vietos bendruomene bei pažvelgti į meną kaip į daugialypį kultūros reiškinį, analizuojamą iš įvairių ugdymo dalykų perspektyvų. Projekte dėmesys telkiamas į audiovizualinio, vizualiojo ir garso meno kūrinius – jų analizę bei kūrimą. Taip vystomos mokytojų ir mokinių kritinio mąstymo, kūrybiškumo, kultūrinė bei komunikavimo kompetencijos, ugdoma etinė ir estetinė atsakomybė už savo kuriamus audiovizualinius, vizualinius ir garso darbus.
Metus trunkančio kūrybinio proceso metu Kretingos Simono Daukanto progimnazijos mokinių mišri grupė praplėtė kultūrinės raiškos įvairovę pažindami naujus kultūros reiškinius, kūrybinių industrijų produktus, lankėsi žymių Lietuvos menininkų dirbtuvėse, parodose, muziejuose, kartu kūrė, įsitraukė į bendras kūrybines veiklas, užsiėmimų metu glaudžiai derino praktines ir analitines veiklas.
Visų veiklų rezultatas – tarpdisciplininio meno paroda „Dirbtinė Meilė“. Parodos tikslas per audiovizualines, vizualines ir garso istorijas (kūrinius) analizuoti gamtos ir žmogaus santykį iš įvairių perspektyvų, požiūrių ir asmeninių patirčių. Mokiniai kurdami ir eksperimentuodami svarstė, įvairiais pavyzdžiais ir metaforomis kvietė žiūrovus susimąstyti, koks mūsų santykis su gamta. Ar mes ją saugome, mylime, jaučiame, puoselėjame, ignoruojame ar sąmoningai suvokiame, kaip niokojame… Kaip kasdieniniais įpročiais, baimėmis įsikišame į gamtos gyvenimą ir naikiname ją.
Pristatydami darbus, vaikai kalbėjo apie savo patirtis projekte. Kuratoriai mokinius gyrė už iniciatyvumą, savarankiškumą, individualumą, puikų anglų kalbos ir medijų įsisavinimą. Pastebėjo, kad kūrybiškumas reikalingas ne tik menui, bet ir mokslui bei verslui. Progimnazijos direktorė Sigita Jonaitienė džiaugėsi mokinių sukurta instaliacija, gražiais pristatymais ir kvietė kartu su tėveliais aplankyti parodą, kuri veiks visą gegužės mėnesį.