Pristatyti tiriamieji projektiniai darbai

Pristatyti tiriamieji projektiniai darbai

„Noriu į mokyklą, kad galėčiau  dalyvauti projektinėje  veikloje…“ Ši vieno mūsų progimnazijos šeštoko pasakyta frazė paskatino  nelengvu mokykloms pandemijos laikotarpiu tęsti projektinių darbų tradiciją.

Birželio 11, 17 dienomis įvyko 1–8 klasių mokinių integruotų projektinių darbų  pristatymas.

 Šiais mokslo metais į projektinę veiklą pirmą kartą įsijungė ir pradinio ugdymo mokinukai. Per visus mokslo metus vaikai rinko medžiagą, atliko tyrimus, kai tik leido aplinkybės, keliavo. Ir nenusivylė, ir nenuvylė… Susirinkusių į nuotolinį projektų pristatymą vaikų veidus pamažu papuošė šypsenos ir nuoširdus susidomėjimas draugų darbeliais. 1–4 klasių mokinių projektuose vyravo aplinkos pažinimo, tyrinėjimo temos. Pirmokai ne tik susipažino su medžių rūšimis, stebėjo jų kaitą įvairiais metų laikais, vyko į botanikos sodą, bet ir lygino įvairiais aspektais žmogaus ir medžio gyvenimą, sudarė  giminės medį bei gražiai patys pristatė savo patirtis.  Antrokus džiugino patyriminės veiklos. Vaikai stebėjo ir aprašė vandens poveikį gamtai. 3a klasė vykdė tęstinį integruotą projektą „Žemaitijos piliakalniai“. Surinko medžiagą apie septynis piliakalnius ir pėsčiomis žygiavo 10 km. iki  Nagarbos piliakalnio, kur savo tėveliams pristatė darbelius.  3b klasę visus metus lydėjo bitutės. Ypač daug vaikai sužinojo edukacinėse išvykose. Bitininkystės ūkyje jie pasimatavo bitininko aprangą, liejo žvakutes, išsuko medų ir visa tai aprašė  atmintinėje apie bites.  O vykdydami integruotą lietuvių  ir anglų kalbų  projektą „Mano gimtasis miestas Kretinga“ susipažino su Kretingos istorija, aplankė gražiausias vietoves. 4c klasės mokinukai norėjo geriau pažinti savo kraštą, todėl pabuvojo Telšiuose, Šiauliuose, Anykščiuose. Lietuvių ir anglų kalbomis pasakojo miestų ir miestelių istorijas bei legendas. 4a, 4b  atliekami projektai „Skaityk, kurk, rašyk…“ ir „101 dalmatinas“ skatino vaikus skaityti, kurti, lankstyti iš popieriaus. Savo darbelius ketvirtokai skyrė būsimiesiems pirmokėliams.

5–8 klasių mokiniai projektinę veiklą vykdo jau keletą metų. Šių mokslo metų tikslas–ne tik gerinti raštingumo ir gamtos mokslų pasiekimų lygį, bet ir išliekamoji projektų vertė. Mišri 5–7 klasių mokinių grupė visus metus gilinosi į senovės lietuvių mitinių būtybių pasaulį, piešė pasirinktų būtybių eskizus, o metų gale visa tai perkėlė ant lietuvių kalbos kabineto sienos–įkūrė naują edukacinę erdvę. Pristatydami savo projektą, vaikai parodė filmuotą medžiagą, kurioje atskleistas kūrybinis procesas: mokiniai sekė sakmes, kalbėjo apie spalvų, formų pasirinkimą, ką sužinojo apie save projekto metu, pabrėžė bendradarbiavimo svarbą. 6a ir 7b klasių mokiniai per projektinę veiklą tobulino anglų kalbos žinias. Vieni gilinosi į įvairių šalių etiketą, kiti pristatė Lietuvos regionų virtuvę. 6a klasės mokiniai tyrinėjo, lygino bei iliustravo lietuvių, vokiečių, anglų, rusų patarles ir priežodžius. Šeštokai gilinosi ir į muzikos bei spalvų poveikį žmogui. Aštuntokai pateikė informatyvų pranešimą bei pateiktis apie  Ventės ornitologinėje stotyje žieduojamus paukščius. Matematikos ir etninės kultūros projekte ištyrė praleistų pamokų priklausomybę nuo zodiako ženklo. Projektu-iniciatyva „Šoku namuose“ nustebino septintokai. Emilija sugalvojo šokio judesius, parinko muziką ir subūrė savo klasę šokiui.

Refleksijos metu mokiniai aptarė projektų sėkmes ir nesėkmes. Geranoriškai vertino draugų atliktus darbus. Mokytojai džiaugėsi mokinių gebėjimu pristatyti projektus, o progimnazijos direktorė S. Jonaitienė teigė, jog integruota projektinė veikla–tai kelias, kuriuo turi  eiti  mokykla.

 

Skip to content

Šioje svetainėje naudojami slapukai (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą dėl jų naudojimo. Daugiau informacijos

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close